недеља, 14. септембар 2014.

BRZA HRONO POGAČA (za svaki dan u restrikciji )


pogača


     potrebne namirnice :

  • 200 gr speltinog brašna
  • 100 gr ovsenog brašna
  • 100 gr raženog brašna
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • prašak za pecivo
  • 450 ml kisele vode 
  • kašika mirođije (ako ne volite izbacite)
  • so
 

 način pripreme :
    
Sve suve sastojke stavite u vanglicu i izmešajte varjačom, zatim kiselom vodom opet varjačom ili mikserom umesite testo koje nije tvrdo. 
Nemojte dodavati više brašna nema potrebe .


U tepsiju stavite papir za pečenje i prebacite testo,  dlanovima ga rastanjite, zatim viljuškom izbockajte da ne puca prilikom pečenja.



 
Rernu zagrejte na 2oo stepeni i pecite petnaest do dvadeset minuta, obavezno proverite da li je dobro pečeno čačkalicom. Kad probodete čačkalicom u pogaču, ako  je čačkalica suva i ništa se nije zalepilo, znači da je  pogača dobro pečena.

Izvadite napolje prohladite na rešetki ili uspravite da se ne potpari, zatim je umotajte u kuhinjsku krpu, salvetu i tako je čuvajte.
 
Ja sam moju sinoć pekla i jutros je mekana, ukusna, ne mrvi se i  nije   vlažna u sredini.




Htela sam malo promeniti ukus pa sam dodala seckanu mirođiju, meni se dopada, a vi ako ne volite taj ukus izbacite mirođiju.

Pogača nema ništa mlečno, nema jaja tako da se može jesti svaki dan u restrikciji, pogodna je za sve kombinacije, pritom se vrlo brzo i lako pravi.


Napomena:  ako je baš često jedete povremeno samo zamenite speltino brašno npr raženim ili ovsenim. Speltino ima visok GI, pa ga ne bi trebalo jesti baš svaki dan. Ako menjate brašno prilagodite količinu vode. Svaka vrsta brašna zahteva drugačiju količinu vode, čak i kad je ista vrsta braša, ali drugi proizvođač, treba korigovati količinu vode. U svakom slučaju ova pogača uvek uspe.





9 коментара:

  1. pogača,je odlična,pravila večeras,hvala

    ОдговориИзбриши
  2. Svaka čast za ove naznake GI. Dijabetičar sam i raduje me kad vidim da se o tome vodi računa.Pokušavam s ovom ishranom ali nikako ući u kolotečinu,,,najviše mi ne ide satnica,,, lijepi pozdrav iz Hercegovine

    ОдговориИзбриши
  3. Pravila, s tim da sam stavila pola razenog a pola speltinog brasna posto nisam imala ovsenog. Dodala sam malo sjemenki od bundeve i suncokreta. Prezadovoljna sam! Pogaca je veoma ukusna, nije 'gnjecava', ne mrvi se, moze ostati svjeza vise dana.. Veliko hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nedo na komentaru, drago mi je da Vam se dopada. Ja kad je ispečem imam je najmanje 5 dana i do zadnjeg dana je lepa :)

      Избриши

hvala Vam što me pratite