субота, 22. новембар 2014.

ŠVEDSKI  HRSKAVI HLEB BEZ BRAŠNA


1dcl susama
1dcl bundevinih semenki
1dcl lanenih semenki
1dcl suncokretovih semenki
1 dcl bundevinog ili maslinovog ulja
1,1/2 dcl ovsenih mekinja
2, 1/2 dcl brašna od semenki (bundeva, lan, susam, suncokret)
kafena kašičica praška za pecivo
kafena kašičica soli
2dcl vode


Sve sastojke sipati u vanglicu i varjačom izmešati.
Ako želite da vam hleb bude hrskav i tanak koji ukusom podseća na kreker, smesu stavite u veliki pleh i rastanjite tanko. Pokvasite dlanove pa napravite debljinu koju volite.
Ako ne volite da je suv i hrskav deblje ostavite i pecite u manjoj tepsiji.

Pre pečenja obavezno isecite štanglice ili kocke kako vec volite.
Pecite na 200 stepeni 25 minuta



Brašno od semenki dobijemo kad semenke sameljemo u mlinu za kafu ili nekoj jačoj seckalici. Ja uzmem po šoljicu od svake vrste  semenki, sameljem i pomešam.


Originalnu verziju ovog hleba sam pročitala kod hrono kuvarice Ane i zvuči ovako :

2dcl bundevinih semenki
1 dcl susama
1 dcl ovsenih mekinja
1 dcl lana
3,5 dcl raženog brašna
2 dcl hladne vode
1i 1/4 dcl maslinovog ulja
so
kašičica praška za pecivo

Vi isprobajte obe pa odaberite koja vam se više dopada

6 коментара:

  1. Baš izgleda primamljivo! U gornjem delu recepta naznačila si semenje, pretpostavljam nemleveno, a u donjem je mleveno, pa mi baš nije jasno!

    ОдговориИзбриши
  2. "2, 1/2 dcl brašna od semenki (bundeva, lan, susam, suncokret)" semenke treba samleti samo za ovaj deo

    ОдговориИзбриши
  3. Шта значи "2, 1/2 dcl brašna"? 250г или шоља од 2,5дл или нешто треће? Хвала.

    ОдговориИзбриши
  4. Puno hvala za recept.Do sada sam ovo pravila po receptu Ane Čubele, dakle sa raženim brašnom. Danas sam probala po vašem receptu, namesto brašna mljevene semenke. Obe varijante mi se sviđaju, a pošto je ova bez brašna da li to znači da se može jesti i za ručak ili večeru? To bi bilo super, jer meni kod krono često nedostaje nešto "hlebasto", pa bi ovo bila odlična zamjena za hleb uz bilo koji ručak ili večeru. Što mislite o tome? Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala Majda, ja sam isto pitanje postavila mom nutricionisti i odgovor je bio ne... Semenke u većoj količini uveče nisu preporučljive naročito meni.
    Možda bi Vama i dozvolili sve je individualno.

    ОдговориИзбриши

hvala Vam što me pratite