понедељак, 02. март 2015.

 LIČKA BASA - DOMAĆI KREM SIR

krem sir , lička basa


potrebne namirnice :

2 l mleka
1 kiselo mleko

Mleko prokuvati pa ga prohladiti tako da ne bude vrelo, a da je malo toplije od mlakog.

 Umešati jedno kiselo mleko i šerpicu dobro poklopiti. Odlična je šerpica sa debelim dnom i dobrim poklopcem.

 Umotati šerpicu u deblju kuhinjsku salvetu, krpu ili neki frotir, ostaviti da stoji u toploj prostoriji po mogućnosti na toplom mestu.

Ja ostavim na Ta peći preko noći i ujutro je kiselo mleko gotovo.

Što je masnije mleko biće lakše za napraviti i kiselo mleko će biti gušće. Važno je i temperaturu mleka potrefiti. Ne sme biti hladnjikavo, a ne sme biti prevrelo. Nešto između.

Od ovako pripremljenog mleka možete  napraviti prelep kremasti sir, odličan kao namaz ili za pite.


U cediljku ili đevđir stavite deblju gazu, sipajte kiselo mleko ispod stavite veću šerpu i ostavite da se dobro ocedi.  Stavite posudu u frižider da se cedi jedan dan .



Ako vam se dogodi da se mleko nije ukiselilo, nemojte bacati samo dodajte još malo kiselog mleka promešajte i ostavite na toplom mestu.

Od 2 l mleka sam dobila 600 gr sira


5 коментара:

  1. Анониман02. март 2015. 06:00

    dva pitanja> kada se stavi gaza jel se smesa najpre cedi van frizidera I koliko dugo, pa se tek kasnije prebaci na dan u frizider? A drugo> ako se mleko ne ukiseli, koliko dugo treba da stoji kad se doda jos malo kiselog mleka, da bi mogli posle da ga cedimo na gazi?

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam napolju cedila jedno sat vremena da ode veci deo surutke, a onda sam prebacila u frizider jer je toplo u kuhinji. Pretpostavljam da mu ništa ne bi bilo da se sve vreme cedio i napolju.

    Treba stajati toliko dugo dok se ne pretvori u kiselo mleko .Pogledajte sliku kako izgleda gusto kad sam ga prebacila u gazu. Vidi se žuta surutka okolo i kiselo mleko belo i gusto.

    Ako je u prostoriji toplo i ako stoji dobro umotano i poklopjeno na toplom mestu, može se ukiseliti za nekoliko sati. Ako je hladnije duže će potrajati. Kao što sam napisala ja stavim na termoakumulacionu peć i brzo se ukiseli

    ОдговориИзбриши
  3. Postovana Bobo, hvala vam na divnim receptima koje nesebicno delite sa nama. Interesuje me da li moze ovako pripremljen sir da se koristi u restrikciji. Unapred hvala na odgovoru.

    ОдговориИзбриши

hvala Vam što me pratite