понедељак, 28. септембар 2015.

DŽEM OD ŠLJIVA bez šećera i konzervansa



džem od šljiva

Potrebne namirnice :

3 kg šljiva
1 štapić vanile
3 prstohvata soli

Način pripreme :

Za džem birajte zdrave, slatke,  mesnate i zrele šljive. Kad ih prepolovite, moraju biti žute ili crvenkaste nikako zelene.




Šljive oprati i očistiti, osušiti ih kuhinjskom salvetom pa prepoloviti ili sitnije iseckati u zavisnosti kolike komadiće šljiva želite u gotovom džemu.

Prebaciti ih u duboku tepsiju, najbolji  je pekač jer manje prska po rerni. Po šljivama posuti tri prstohvata soli.



Rernu zagrejati na 200 stepeni, staviti poklopac i ostaviti da prokuva. Promešati, skinuti poklopac i vratiti u rernu.

Svakih petnaestak  do dvadeset minuta drvenom varjačom promešati i vratiti nazad.

Pred kraj dodati iseckan štapić vanile, možete dodati i crnu čokoladu, malo suve korice naranže.

Čim sva voda ispari, masa postane gusta i sjajna, pozna se trag varjače, đžem je gotov.

Potrebno je oko dva, dva i po sata. Nemojte da ispari baš sva voda da ne bude pregusto kad se ohladi.

 Povremeno malo džema izvadite na tacnicu da se ohladi da proverite gustinu.

Ja sam nakon sat i po izvadila džem iz rerne i štapnim mikserom ustnila, vratila sam ga nazad i nastavila sa kuvanjem.





U oprane suve i zagrejane tegle sipati vreo džem, Prvo sipam na stranicu tegle, pustim da se samo slije dole i ostavim minuticu da da se tegla malo zapari zatim nastavim sa sipanjem do vrha tegle. Nikad ne sipam direktno na dno tegle da ne bi došlo do pucanja.


Stavljati poklopce, okrenuti naopako, slagati jednu do druge, umotati u ćebence i ostaviti da se potpuno ohlade.







Džem se jede posle restrikcije u vreme užine

4 коментара:

  1. Анониман26. јул 2016. 07:18

    Koliko dugo moze dzem da stoji? I da li moze da se kuva na sporetu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne verujem da bi se moglo tako kuvatim na ringli. U rerni se ravnomerno zagrevaju u tepsiji. Moj džem se održi godinu dana, ali ja imam frižider u kom čuvam zimnicu, ne stoji mi napolju.

      Избриши
  2. Одговори
    1. Jos sinoc sam odgovorila, ali vidim da nema odgovora. Izvinjavam se.

      Избриши

hvala Vam što me pratite