субота, 16. јануар 2016.

Bazlamača integralna


bazlamača integralna


potrebne namirnice :

2 jaja
3 dcl gazirane vode
150 grama integralnog pšeničnog  brašna
50 grama prosenog griza
1 kašika otopljene masti ili ulje
pola kafene kašičice praška za pecivo
so

Ovih dana me uhvatila neka nostalgija, prisećam se detinjstva i zimskih dana kad sam gledala kroz prozor i željno isčekivala prve  snežne pahulje. Kad primetim da sneg pada mojoj sreći nije bilo kraja. Jedva čekam da napada dovoljno za sankanje, a onda brat i ja uzmemo sanke, pozovemo drugare iz komšiluka  dobro se obučemo i krenemo Vinogradskom ulicom na obližnje brdo na sankanje.
Uz put obiđemo grob našeg meštana dečijeg pisca Grigora Viteza, a onda do pred veče dok skroz ne budemo mokri i promrzli ne vraćamo se kući. Kad dođemo kući mama nas dočeka sa toplom kućom skuvanim ručkom i vrućom bazlamačom... Bili su to lepi dani, a i loše prehrambene navike :) kojih se moramo osloboditi kako znamo.
Eto  tako sam se jutros setila bazlamače koja se pravila od pšeničnog  i malo kukuruznog brašna sa mlekom i jela se kao poslastica, kolač uglavnom u zimskim danima.  Jutros sam pokušala napraviti, slanu varijantu, sa raženim brašnom. Nekadašnja bazlamača se na isti princip pravila samo sa mlekom  i na kraju se vrela premazivala domaćim kajmakom i posipala šećerom u prahu.


način pripreme :

Rernu zagrejati na 200 stepeni. Bazlamača se obavezno stavlja na zagrejanu mast i u zagrejanu rerenu.
Jaja umutiti, dodati, mast i vodu, zatim po malo dodavati brašno. Smesa je gušča nego za palačinke.
Tepsiju namastiti i staviti u rernu da se dobro zagreje.  Dimenzije tepsije u kojoj sam pekla su 26 x 20. U smesu dodati prašak za pecivo i na vrelu mast sipati, da cvrči dok se sipa. Tresnuti malo tepsiju da se poravna i brzo ubaciti u rernu. Prilikom pečenja ne otvarati rernu. Videćete kako raste, prave se balončići i malo puca, tako i treba. Ja sam pekla sigurno 40 minuta. Zatim sam otvorila i proverila čačkalicom da li je pečena.



Vrela bazlamača se premaže pavlakom i pospe šećerom kao što sam napisala, ali ja  bazlamaču koja bila namenjana meni nisam premazivala. Kad se prohladi malo će splasnuti. Debljina pečene bazlamače je oko  2 cm.  Nije baš kao " prava ", ova više podseća na proju.


Pokušala sam sa raženim brašnom,sve je  isto samo sam stavila 150 gr brašna. Definitivno mi se ovo raženo brašno ne dopada i šta god sam pravila ne može se ispeći koliko god da pečem, a u meni najbližoj zdravoj hrani samo to brašno Čeković nabavljaju. Mislila sam da omer nisam potrefila, ali jutros sa ove dve vrste brašna je bio pun pogodak.



2 коментара:

  1. I mene si vratila u djetinjstvo, lijepa sjećanja na baku, Slavoniju i bazlamaču :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tanka, žuta, kad se peče pošklobuči se tako je moja baka govorila. Veliki baloni se naprave, vrela se premaže kajmakom, da korica malo otpusti, pospe se vanili šećerom. Čini mi se da sad osećam miris i ukus :) Hvala ti Vladka.

      Избриши

hvala Vam što me pratite