четвртак, 14. јануар 2016.

Hrono restrikcija ili period mršavljenja




Šta je zapravo restrikcija, šta podrazumeva i kako se sprovodi. Ako nemate mogućnosti da odete u hrono centar da dobijete individulane preporuke već samostalno sporovodite program, bilo da želite da regulišete telesnu masu ili da regulišete zdravlje, postoje opšta pravila, kojih se treba pridržavati da bi postigli željene rezultate. Restrikcija traje sve dok ne dođete do željene, zdrave kilaže.

Opšta pravila hrono restrikcije

U restrikciji se iz ishrane izbacuju  svi šećeri, beli hlebovi, pića sa veštačkim zaslađivačima, margarini, biljni sirevi, pekarska peciva, grickalice, mleko, jogurt, viršle, paštete, kukuruzno brašno.

Obroci se nikad ne preskaču jer radimo na ubrzavanju metabolizma.

Hrono doručak u restrikciji


Dan započinjemo šoljom biljnog čaja sa limunom ili blagom limunadom bez šećera

Doručak je najvažniji obrok u toku dana i mora biti obilan i mešovit, to je jedini obrok u kom se jede hleb od zdravih žitarica, pseudožitarica, uljarica ili neke zamene za hleb kao što su mafini, slane palačinke, pite, proje..

Recepte za hrono hlebove možete pronaći ovde hrono hlebovi 

Mlečni proizvodi se jedu tri do četiri puta sedmičo, isključivo za doručak (kiselo mleko i mladi sirevi, veoma retko pavlaka i feta sir) Stari sirevi se ne konzumiraju. Jogurt i mleko ne koristiti, a ako pijete kafu sa mlekom, dva do tri puta sedmično do dve supene kašike dozvoljeno je korisiti domaće bademovo mleko.(recept za bademovo mleko)
Nikad ne mešati dva mlečna proizvoda, a veoma retko mlečno i jaja.

Recepti za domaće mlečne proizvode 

Mesne prerađevine koje su dozvoljene (najbolje domaće kojima  znamo sastav, domaće kobasice, slanina, čvarci, šunke, pečenica pršuta) se mešaju sa jajima i mlečnim proizvodima.
Recepti za domaće mesne proizvode )

Maslac je dozvoljen, (margarini su zabranjeni) i njega gledamo kao dozvoljenu masnoću, što znači da ga možemo mešati sa mlečnim proizvodima.

Doručak treba obavezo sadržati masti životinjskog porekla, namirnice visoke hranjive vrednosti, belačevine u kombinaciji sa žitaricama, odnosno hrono hlebovima.

Nikakve tečnosti se ne piju pola sata pre i pola sata posle obroka.


Hrono ručak u periodu restrikcije




Za ručak se ne jede hleb niti bilo kakve testenine.

Ne jedu se skrobna povrća, pasulj, boranija, grašak, sočivo niti pirinač.

Jedu se proteini, meso sa neskrobnim povrćima, (karfiol, kupus, tikvice, brokoli, praziluk, kupus, patlidžan...) Ako ne možete svaki dan meso, dozvoljena je i masnija riba, belanca i pečurke.

Sirće se ne koristi, salate začinjavamo, maslinovim uljem i limunovim sokom.

Hranu pripremamo na pari, pečeno u kesi, grilovano, dinstano, nikad panirano, pohovano i prženo u dubokoj masnoći.

Recepti za ručak

Hrono večera u restrikciji




Za večeru se jedu lagani proteini sa svežim salatama.

Riba ili belanca, bela mesa i ako vam ne smetaju možete jesti i šampinjone.

Uveče izbegavamo crvena povrća. jedemo zelena.

Idealno vreme za večeru je oko 19 h, ali dozvoljena su i veća odstupanja, važno je samo da ne idete na spavanje dva sata posle zadnjeg obroka.

Recepti za večeru

Ostale napomene vezane za restrikciju

Razmak između obroka je 5 do 5,5 sati

U restrikciji nema užine, ne jede se voće niti hrono slatkiši.

Kafa je dozvoljena dva puta dnevno, pola sata posle doručka i pola sata posle ručka.

U restrikciji nema grickanja između obroka.

Količine hrane nisu ograničene jede se prava namirnica u pravo vreme.







Нема коментара:

Постави коментар

hvala Vam što me pratite