уторак, 19. јануар 2016.

Sarma - postupak motanja

postupak motanja sarme


Ovako je mene moja mama učila motati sarmu, dok sam još u osnovnu školu išla. Pomagala sa joj po koju saviti kad je ona sarmu pravila, ali sama je nisam pravila sve dok nismo sami počeli da živimo muž i ja. Sećam se da sam bila baš ponosna i važna kad sam sama prvi put napravila sarmu.

Recept za sarmu možete pogledati ovde Sarma

Za mlade domaćice, postupak motanja sarme u slikama. Ovako je baš čvrsta i koliko god da se kuva nikad se neće razmotati.

Kupus prvo treba oprati, ako je preslan malo ga ostavim da stoji u vodi da voda izvuče so, zatim odsečem korenasti deo, da list bude iste debljine i ne puca prilikom motanja.

Ja volim da su sve sarme iste veličine te tako uzimam uvek istu količinu mesa i pazim da su svi listovi iste veličine, ako je veći  nožem ga  iskrojim.

Na list kupusa stavim meso, količinu mesa odredim prema veličini kupusa, (da ne bude ni previše ni premalo, da bih mogla umotati), privučem ga bliže korenastom delu. Ne volim ogromne, ali ni premale sarme.



Zatim levu  stranu preklopim preko polovine mesa.



Zatim sve preklopim delom kupusa koji je do mene.



Prstima sve malo privučem da sarma bude čvrsta i tako umotam do kraja.



Odsečem višak na desnoj strani ako ga ima i prstima uguram kupus unutar sarme.





Na dno šerpe stavim male listove koji su ostali. Sarme slažem u krug tako da u sredini ostavim rupu, između složim suvo meso i sve ušuškam velikim listovima.


Нема коментара:

Постави коментар

hvala Vam što me pratite