недеља, 24. јануар 2016.

Slane hrono princez krofne

Slane princes krofne


Ovo je stari recept koji nikad nisam zapisala jer ga znam napamet od kako sam prvi put učila praviti princez krofne. Moje prve princez krofne sam pravila dok sam išla u osnovnu školu, a učila me praviti moja kuma Milka koja više nije među nama. Mnogo sam je volela i sa njom sam mogla o svemu pričati, ona je svojim unukama i meni dozvoljavala sve što drugi nisu. Da kuvamo, pečemo, da oblačino njene cipele i haljine, da se šminkamo, da pred veče malo prošetamo i brzo se vratimo, a da to niko ne sazna. Uvek je imala poverenja u nas, gledala nas i savetovala kao male ljude, obraćala nam se kao da smo veliki, nikad nam ništa nije branila. Znala je sve naše tajne, nikad nas nije odala i razočarala, a nismo ni mi nju. I sve što nikog drugog nismo mogle pitati da nam objasni ili da nas posavetuje, pitale smo nju. Uvek je govorila da ne postoji problem koji se ne može rešiti, samo se mora smireno razmotriti. Često se u mislima vratim u te bezbrižne dane osetim miris dunja koje su stajale na ormaru, miris lipe koja se raširena  po belom stolnjaku sušila za čaj. Vidim nameštaj od pletenog pruća, mali kasetofon ... Dvorište prepuno cveća, bunar na kom je stajala velika tegla sa laticama ruža za sok i tegla sa krastavcima koji su se kiselili na suncu. Posuda u koju je padala kiša, a ta kišnica je služila za ispiranje veša. Na stolu u dvorištu simpla kako je ona zvala pletenu korpicu sa jabukama i pehar, bokal zamagljen od hladne vode iz bunara. I danas kad odem u zavičaj i  prođem pored njene kuće iako tu sad žive neki drugi ljudi, prođu me neki trnci, bacim pogled preko kapije, čujem dečiju graju smeh i radost. I tek sad sam svesna koliko sam imala lepo detinjstvo...


potrebne namirnice :

1,5 dcl vode
100 gr masti
150 gr brašna
prstohvat soli
5 jaja

način pripreme :

Šporet na kom smo pekle bio je na drva i  na rerni nije bilo stakla, a za princez krofne je najvažnija stvar da se rerna ne otvara dok potpuno ne budu pečene inače će samo splasnuti ako se pre vremena izvade ili ako se otvaranjem rerna rashladi. Danas mi je lako na rerni imam staklo :)

U šerpicu stavim vodu, so i mast, sačekam da proključa voda.Smanjim temperaturu i po malo dodajem brašno, a sve vreme brzo mešam drvenom varjačom. Treba paziti na brašno ne zagori, najbolja je šerpica sa debelim dnom. Kad se brašno  počne se odvajati od šerpice gotovo je. Sklonim ostavim da se samo malo prohladi zatim dodajem jedno po jedno jaje. Svako jaje dugo mutim mikserom da se sasvim utopi, umuti u testo, tek onda dodajem drugo jaje. Na kraju testo mora biti glatko i sjajno .

Tako pripremljeno testo stavim u špric kesu ili sa dve male kašičice oblikujem male loptice, veličine oraha, ostavljam veći razmak jer prilikom pečenja puno narastu.

Za ovaj recept možete koristiti speltino ili integralno pšenično brašno.



Rerna mora biti zagrejana na 250 stepeni. Brzo ih ubacim u zagrejanu rernu, pečem na toj temperaturi desetak minuta, zatim smanjim na 200 i pečem još dvadesetak minuta. Gotove su kad porumene odozgo.. Moj savet ako prvi put pravite da stavite u rernu manju tepsiju da isprobate temperaturu i minutažu.

Ohlađenim krofnicama isečete "kapicu ", vrh i punite po želji.



Moj predlog je
salata sa piletinom i bademima 


ili ih možete napuniti sirom i šunkom


Нема коментара:

Постави коментар

hvala Vam što me pratite