понедељак, 17. јул 2017.

Džem od kajsija bez šećera i bez zaslađivača


džem od kajsija bez šećera i bez zaslađivača

Prošle godine sam pravila džem od kajsija sa fruktozom, ove godine sam htela ići korak napred i napraviti džem bez ikakvog zaslađivača. Pravila sam na isti način kao i džem od šljiva. 

potrebne namirnice :

Zrele kajsije i na svaki kilogram kajsija 100 gr slatkih jabuka

Jabuke sadrže puno pektina i on će pomoći da se džem bolje zgusne, pošto ne želim zaslađivač, izabrala sam jako zrele kajsije i slatke jabuke.

Način pripreme :

Kajsije i jabuke sam oprala i očistila sva oštećenja sa njih. Zatim sam ih dobro ocedila i obrisala, prepolovila i složila u dublju tepsiju sa poklopcem. .
Rernu sam zagrejala na 180 stepeni i ubacila  poklopljeno da se peče. Kad su prokuvale, izvadila sam napolje i štapnim mikserom na grubo izblendirala, zatim sam otklopljeno vratila u rernu.
Smanjila temperaturu na 150 stepeni i svakih petnaest minuta izvadila i promešala.

Kuvala sam oko 3 sata, ( jer sam još smanjila temperaturu, da manje prska, ali da i dalje kuva ) sve dok nisam dobila željenu gustinu. Kad promešam i varjača ostavi po dnu šerpe trag, znak je da je dovoljno gusto. Kad se ohladi džem bude još gušći pa vodite računa da ga ne prekuvate.
Svaki put kad sam otvarala rernu da promešam, kašikom sam skidala penu koja se pravila na vrhu.

Tegle sam sterilsala, zatim sam vreo džem sipala u vrele u tegle. Novim poklopcima sam dobro zatvorila, složila jednu do druge, umotala ćebetom i ostavila da se potpuno ohlade.
Ovako kuvane džemove čuvam u frižideru. Nakon otvaranja se isto mora čuvati u frižideru i potrošiti brže nego džem sa šećerom, tako da je moj savet da džem sipate u manje teglice.



Za razliku od šljiva, ovaj džem je prskao po rerni, bilo bi dobro da imam neki šupljikavi poklopac.

Нема коментара:

Постави коментар

hvala Vam što me pratite