четвртак, 06. јул 2017.

Ratatuj

ratatuj 

Leto je idealno vreme za jela sa puno povrća, Danas za vas i mene ratatuj. Divno Francusko jelo koje se može služiti hladno i toplo.
Može biti predjelo, a ja ga volim kao prilog uz meso.
Ovaj recept je  jedna od varijanti koje sam pročitala na internetu, kad sam prvi put pravila ratatuj. Hvala Biljani iz hrono grupe na ideji i receptu.

Količina namirnica zavisi od broja osoba za koje pravite ručak i od tepsije u kojoj ga pečete.
Napisaću koliko sam ja čega potrošila

potrebne namirnice : 

2 glavice crvenog luka
2 čena belog luka
2 žute paprike
2 tikvice srednje veličine
2 patlidžana iste veličine kao tikvice
2 dcl pasiranog paradajza
4 paradajza
so, biber, bosiljak
ulje

način pripreme :

Prvo sam isekla na tanke krugove tikvice, patlidžan i paradjz. Tikvice i patlidžan sam posolila i ostavila da puste vodu i gorčinu dok pripremim podlogu za ratatuj.


Luk sam isekla na rebarca i stavila ga na zagrejanu masnoću da se dinsta, malo sam posolila i mešala dok nije postao žut, zatim sam dodala na kockice iseckane paprike, dodala  bosiljak, biber, malo čili paprike i beli luk sitno iseckan.



Kad je paprika omekšala, dodala sam 1,5 dcl paradajza iz flaše. Ostavila sam da malo ukuva, a onda sam sve to stavila na dno okrugle tepsije.


Ubrusom sam pokupila vodu koju su pustile tikvice i patlidžan, pa sam počela slagati naizmenično povrće u krug, jedan krug patidžana, jednu tikvicu, jedan paradajz i tako sve do kraja. Popuniti celu tepsiju koliko god redova stane.


Ja sam imala dva reda.



Na kraju u pasirani paradajz koji je ostao, dodati, malo bosiljka, himalajske soli, dve kašike ulja. Sve promešati i preliti preko složenog povrća.


Rernu sam zagrejala na 250 stepeni i pekla oko 45 minuta, da ispari višak tečnosti i da se povrće ispeče.







Нема коментара:

Постави коментар

hvala Vam što me pratite