среда, 27. септембар 2017.

Heljda

heljda 

Stižu hladniji dani, za koji dan je prvi oktobar, heljda ima zagrevajuća svojstva i još mnogo razloga zašto bi je trebali češće koristiti. Reguliše nivo šećera u krvi, snižava visoki krvni pritisak, bogata je dijetnim vlaknima, ne sadrži gluten, ukusna je i može se na razne načine spremati.

Ovo je jedan od načina kako  koristim heljdu i tako mi je  najukusnija. Zrno je celo , nije premekano, nije tvrdo, baš onako kako volim.

Uzmem količinu heljde koju želim za doručak, prelijem je hladnom vodom i tako u šolji ostavim da prenoći. Leti stavim u frižider, zimi ostavim na sobnoj temperaturi. Ujutro je  pod mlazom vode dobro isperem, ocedim i koristim po želji. Razne su mogućnosti i slane i slatke.

Slatka varijanta koja je dozvoljena povremeno nakon slanog doručka u restrikciji je da u heljdu dodam, malo rogača, kakao, badem  i po želji steviju.

Slane varijante su sa preprženom slaninom, sirom i semenkama ili malo maslinovog ulja, pečena paprika i sir ili narendana barena jaja, semenke i maslinovo ulje.

Нема коментара:

Постави коментар

hvala Vam što me pratite